زمانی که اولین کامپیوترها متولد شده‌اند از آن‌ها فقط به عنوان ابزاری برای محاسبات علوم پایه استفاده می‌شد. در حالی در شرایط فعلی این ابزارها باعث شکل‌گیری فناوری اطلاعات شده‌اند تا جایی که امروزه  استفاده از فناوری اطلاعات درسازمان‌ها و کسب و کارها امری بدیهی بوده و کسب و کارها برای اینکه از چرخه رقابت جا نمانند می‌بایست روز بروز خود را در این حوزه تقویت نمایند.

از طرفی سیستم‌های کامپیوتری جزء ابزارهای فناوری اطلاعات بوده و در اکثر سازمان‌ها خرابی این سیستم‌ها، باعث ایجاد وقفه در ارایه خدمات آن سازمان خواهد شد. بنابراین نیاز است تا همواره یک تیم پشتیبانی سخت افزار رایانه در کنار هر سازمانی وجود داشته باشد تا در مواقع مورد نیاز بتواند اقدامات موثر را انجام دهند.

در همین راستا شرکت سمات با هدف ارایه خدمات پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتر، پرینتر، مانیتور، فکس، سرور و سایر سخت افزارهای وابسته در سازمان‌ها، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و سایر کسب و کارها، اقدام به تشکیل تیمی مجرب و کارآزموده در سطح کشور نموده است تا با ارایه خدمات دوره ای و اصلاحی بتواند نیاز مشتریان خود را در حوزه پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری برآورده نماید.

خدمات:

    • تأمین تجهیزات؛
    • نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری؛
    • جمع آوری و ثبت اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها وکاربران در نرم افزار مدیریت منابع شبکه سمات
    •  تهیه شناسنامه سخت افزاری سیستم‌ها؛
    • خدمات دوره ای (PM) بصورت سه ماهه یا شش ماهه؛
    • خدمات اصلاحی در کمترین زمان؛
    •  ایجاد سامانه تیکتینگ برای تبت و پیگیری خرابی‌ها؛
    • کاهش زمان پاسخگویی و زمان رفع عیب یابی کاربران؛
    • مشاوره و پشتیبانی در زمینه‌ی خرید و ارتقا‌ی منابع سخت‌افزاری( سیستم‌های کامپیوتری، پرینتر، اسکنر ,…)؛
    • ثبت درخواست های رفع ایراد در سیستم نرم افزاری پشتیبانی شبکه و ارائه گزارش های متنوع؛
    • بررسی نیازهای مشتریان و ارائه مشاوره های فنی در زمینه به روز رسانی سخت افزار های مربوط به واحد فن آوری اطلاعات؛سمات